jobb jobb jobb



Var på Kolmården hela dagen igår med mon petit ami. Solen strålade, himlen var blåaste blå och vi gick omkring bland alla uppgjorda pålåtsas lanskap som gjorts för att djuren ska tro att de är hemma i Afrika/Asien/bondgården ute på landet osv. 
Djuren såg mest uttråkade ut. Uttråkade och trötta. Låg i skuggan, låg på en klippa, låg vid vattnet, låg i husen som gjorts för att de ska kunna dra sig undan.
Förstår man väl, vem skulle känna för att gå på upptäcksfärd på de 200kvm man har växt upp och levt hela sitt liv på? Inte jag iaf.

Hur som haver, det var en fin dag. Vi gick och viskade hemliga ord i varandras öron och kysstes var hundrade meter. Jag blev förtjust över att få klappa djuren, märks det att man är uppvuxen i en storstad? Han blev förtjust över att se mig sån.
Dagen idag spenderas på jobbet. Det var strålande sol när jag lämnade lägenheten i morse, här inne är det mest kvavt. Det är helt okej ändå, fyra timmar som ger mig hundra procents ob. Det gillar vi.

M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0