pea trea uttropstecken

kära Bullen,

jag fick precis ett mail ifrån norska P3. jag sökte ett vikariat som programledare hos dom, bara för att det låg ute, och lite på skoj. för jag menar det är inte ett sådant jobb man får sådär. jag kan ju null om radio.

men nu fick jag ett mail ifrån humor- och underholdningsredaktionen. jag fick inte P3morgonvikariatet men jag ska på audition och intervju i oktober. för eventuella tjänster framöver.

vad håller dom på med?
är de galna?
vad tusan har jag skrivit i söknaden?

jag tror att jag skrev att jag gillade dåliga skämt och att jag var svensk. och att det ju var många svenskar i norge.

vad säger man på en programledaraudition? är det någon som har svar? hjälp till i kommentarsfältet.

man kan vara seriösa arbetssökaren på intervjun, berätta om det viktiga med radio som mediaform i ett tvfixerat samhälle.
man kan vara slappnissen som går dit och drar några skämt om två tomater och säger att man är här för pengarna och skatteavdragen.
man kan låtsas vara fredrik vikingsson.
man kan spela på sig själv och driva med pinsamma tystnader och jobbiga nervösa situationer.

hur tusan gör man det?

MVH
"förbluffad exilsvensk -89"

T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0